Een jaar nadat je March 23 verliet ligt je eigen schoenenlabel ‘Morobé’ in de winkel. Kan je dat hoofdstuk nu helemaal afsluiten?
Het was aanvankelijk niet de bedoeling dat March 23 zou stoppen voor mij. Ik ben het label lang trouw gebleven en heb er alles aan gedaan om het te laten slagen maar de zakelijke meningsverschillen tussen mij en mijn partner werden uiteindelijk te groot. Ik kon me niet langer voor de volle100 procent geven en heb uiteindelijk voor mezelf moeten kiezen. Na maanden twijfelen is beslist dat mijn ex-zakenpartner me zou uitkopen, dat voelde aan als het verlies van een kind. Die breuk heeft me echt heel veel pijn gedaan maar gelukkig kreeg ik heel veel steun van mijn man, vrienden en mijn familie. Dat zal ik nooit vergeten. Mijn droom was aan diggelen geslagen, maar bleek gelukkig niet voor altijd stuk. De beslissing om een nieuw eigen merk uit de grond te stampen, is dan ook snel genomen. Het March 23 hoofdstuk is intussen helemaal afgesloten en ik wens het label nu oprecht het beste toe. Door alles wat er gebeurd is, heb ik een tweede kans gekregen om een nieuw verhaal te vertellen en een lijn te tekenen die helemaal bij mijn huidige stijl aanleunt.

Voor wie ontwerp je nu?
Ik heb me altijd nauw verbonden gevoeld met de producten van March23 maar mijn smaak is geëvolueerd en sluit nu meer aan bij de stijl van mijn huidige schoenencollectie. De schoenen van March23 waren toegankelijk voor een groot publiek. Door de breuk met mijn zakenpartner is mijn visie op alles en iedereen veranderd, ik kon dan ook niet anders dan dicht bij mezelf blijven en een persoonlijk collectie tekenen waar ik mezelf helemaal in herken. . Ik doe niet meer alles om iedereen te plezieren. Het is immers mijn naam die nu op de doos staat.

Welke statement wil je maken met de eerste collectie van Morobé?
Zelf omschrijf ik deze lijn als een totaalcollectie de elke schoen bevat die je als vrouw nodig kan hebben. Er zijn sportieve sneakers maar evengoed geklede pumps. Het statement komt vooral vanuit mezelf, ik heb ontworpen wat ik zelf wou dragen. Zo geloof ik ook niet meer in het feit dat je sandalen enkel in de zomer kan dragen en laarzen alleen in de winter mogen bovengehaald worden. De mode is intussen geëvolueerd en ik draag gerust een sandaal met peep toe als ik in de winter uitga.
Verder is mijn collectie enorm fashion forward omdat ik snel aanvoel wanneer iets potentieel heeft om een trend te worden. Zo zijn er de flatforms en platforms met elephant heels, een retro uiteenlopende hak. Zelfs de sneakers hebben een platform zool.

Ongetwijfeld een moeilijke keuze maar heb je een favoriet?
De sneaker met strik en Japanse vide vind ik heel tof. (foto nummer 4, nvdr)

Wat zijn je stiekeme toekomstdromen voor Morobé?
We haalden al enkele mooie klanten binnen dus dit jonge merk mag zeker niet klagen. Al droom ik er wel van om volgend jaar een eerste pilot store te openen, in Antwerpen misschien. En ook een internationale doorbraak zou mooi zijn!


Morobé is nu te koop bij de betere schoenwinkel.
Prijzen: vanaf 189 euro tot 319 euro.
Meer info: www.morobeshoes.com