Kim Kardashian en David Beckham geven zich bloot, Lily Collins is het nieuwe Lancôme gezicht en Hedi Slimane is voor de verandering kwaad. Verder zorgt Charlotte Olympia voor controverse door zich aan de vrouw van ex-dictator Ferdinand Marcos linken.
Hedi Slimane's zoveelste geschil is een feit. Deze keer richt de ontwerper zijn pijlen op de Franse concept store Collette omdat daar een parodie shirt over hem wordt verkocht. "Ain't Laurent Without Yves", een knipoog naar Slimane's fel bekritiseerde naamsverandering van Yves Saint Laurent: hij ziet er de humor niet van in. Bijgevolg liet het label officieel weten voortaan geen kledij meer te verkopen via Collette, nochtans al seizoenen lang een belangrijke distributeur. Wil dit zeggen dat Collette ook haar andere parodieën, onder andere de befaamde Homiès sweater, best uit de rekken haalt, of is Slimane gewoon overgevoelig?
Lily Collins is het nieuwe gezicht van Lancôme. De actrice zal vanaf januari 2014 te zien zijn in de lentecampagne van het label, French Ballerina genaamd. Collins, dochter van Phill Collins, is vooral bekend om haar indrukwekkende wenkbrauwen en wordt daarom wel eens de Cara Delevingne van Hollywood genoemd. Ondertussen krijgt ze ook het etiket van nieuwe Emma Watson opgeplakt, haar voorgangster bij Lancôme.
Charlotte Olympia heeft een vreemde smaak als het op haar ambassadrices aankomt. De schoenenontwerpster postte onlangs een foto op Instagram van niemand minder dan Imelda Marcos die haar schoenen bewondert. 1200 instant likes voor de vrouw die beroemd werd omwille van haar schoenencollectie van meer dan 1000 paar: logisch. Dat de vrouw in kwestie jarenlang aan het hoofd stond van een dictatoriaal regime, meedogenloos voor de straatarme bevolking van haar land en tòch gezellig aan product placement mag doen voor een modern label: minder begrijpelijk. Charlotte Olympia zal dat ook wel begrepen hebben, de foto werd ondertussen van haar account gehaald.
David Beckham die halfnaakt door publieke ruimtes rent: dat zal wel weer iets met H&M te maken hebben. De ster werd eerder deze week gespot tijdens het filmen van zijn zoveelste ondergoedcampagne voor de Zweedse keten, al moeten we erbij zeggen dat die steeds spectaculairder worden. Deze keer holt de voormalige voetballer over de daken van het Londense Brick Lane in zijn ondergoed. Geruststelling voor zijn vele fans: dat gebeurde met de nodige beveiligingskabels. Vreemd (bijzonder aangenaam) zicht in elk geval voor de dagelijkse pendelaars die plots de sexy ster aan hun raam zagen verschijnen..
De prijs van beste zelfvertrouwen gaat naar Kim Kardashian, die gisterenavond op de première van Mademoiselle C in Parijs verscheen in een creatie die niets aan de verbeelding overliet. Of de jurk mooi was, laten we in het midden. Wel buigen we voor zoveel durf: het vergt enorm veel moed om als jonge moeder je post-baby lichaam zomaar in de strijd te gooien, wetende dat de norm in Parijs een strikte size zero is als het op it-girls aankomt. Go Kim!