Ted Baker komt naar Maasmechelen Village, Gisele Bündchen verplettert haar mannelijke collega’s in de race naar het hoogste salaris en Trixie Whitley draagt Ann Demeulemeester in haar nieuwste videoclip. Mathhew McConaughey vervoegt Scarlett Johansson bij D&G en Lady Gaga krijgt hulp van kunstenaar Jeff Koons.
De kloof tussen man en vrouw is in de modellenwereld enorm. Forbes maakt dat duidelijk met een een lijst van de best betaalde modellen van 2013. Bij de mannen is dat Sean O’Prey, die zijn mooie snoetje onder andere leent aan H&M, Hugo Boss, Salvatore Ferragamo, Victor & Rolf en Jill Sander. Niet mis voor een 24-jarige, goed voor een inkomen van 1,5 miljoen dollar per jaar. Een vergelijking met Gisele Bündchen, al jaren de onverslaanbare nummer één bij de vrouwen, doet dat echter verbleken. Zij haalde vorig jaar zomaar eventjes 42 miljoen dollar binnen, meer dan alle inkomens van de tien beste mannelijke modellen samen…
Maasmechelen Village breidt haar aanbod dit seizoen uit met een aantal nieuwe winkels. Ted Baker, Swarovski, Clarks, het Italiaanse jassenlabel Peuterey, Geox, UGG, Scotch &Soda en Tommy Hilfiger hebben sinds kort hun eigen stek in het outlet dorp. Een reeks nieuwe namen, in stijl afgesloten door Max Mara, dat er zaterdag de deuren van haar nieuwe boetiek opent.
Lady Gaga heeft de hulp van Jeff Koons ingeroepen om de cover van haar nieuwe album Artpop te ontwerpen. Het resultaat is een poedelnaakte Gaga met de signature ballon van de beroemde kunstenaar tussen haar benen. Op de achtergrond werden twee schilderijen versneden en vermengd, één ervan De Geboorte Van Venus van Boticelli. Dat laatste is naar eigen zeggen het favoriete kunstwerk van de zangeres. Benieuwd of de Middeleeuwse schilder zelf zo opgezet zou zijn met het project van zijn eeuwen jongere “collega’s”…
Scarlett Johansson krijgt het gezelschap van Matthew McConaughey in Dolce & Gabbana’s nieuwste campagne. De Amerikaanse is reeds langer gezicht van het parfum The One, McConaughey mag voortaan The One For Him promoten. Dat gebeurt in een old school zwart/wit campagne, geschoten door Peter Lindbergh.
Trixie Whitley is haar Belgische roots niet vergeten en draagt Ann Demeulemeester in haar meest recente videoclip. ‘Never Enough’ werd geregistreerd door de Amerikaanse Steven Lippman, de kostuums ervoor werden geleverd door onze landgenoot. Daarmee zet de zangeres fijntjes haar dubbele nationaliteit in de verf.