Fashion news: wat je vandaag moet weten

Gepubliceerd op 10 oktober 2013 door Isabelle
Fashion news: wat je vandaag moet weten

fashion news

Nieuwe collabs: Jani Katzaltis ontwerpt voor JBC, Gwen Stefani voor OPI. Salvatore Ferragamo lanceert een reeks komische kortfilms en Miley Cyrus wijt haar nieuwe look aan Marc Jacobs. Serieuzer nieuws: Net-a-porter staat volgens hardnekkige geruchten (opnieuw) te koop.

Staat Net-a-porter te koop? Volgens WWD wordt het succesvolle e-shopping bedrijf binnenkort overgekocht door de Italiaanse tegenhanger Yoox.com. Die laatste ontkent met stip de geruchten, terwijl Net-a-porter zich van alle commentaar weerhoudt. Het bedrijf is een waar succesverhaal in de modewereld. In 2010 werd het al eens verkocht voor 350 miljoen pound, insiders schatten de waarde ervan vandaag drie maal zo hoog in.

Jani Kazaltzis heeft een herencollectie ontworpen voor JBC. De stylist baseerde zich daarvoor op zij eigen garderobe en belooft “stijlvolle, modieuze en tegelijk comfy” looks, zowel voor overdag als ‘s avonds.  Wij zijn alvast fan van de eerste beelden. Vanaf 30 oktober te koop in alle JBC-winkels.

Gwen Stefani doet het met OPI. De zangeres, bekend om haar funky stijl, ontwikkelde een punk collectie voor het label. Rood –net als haar signature lippen- staat centraal, bewerkt met zwarte kristallen, studs en ander nail art plezier. Namen als Over & Over A-Gwen en Hey Baby I Sing In Color zorgen verder voor de vrolijke noot. De lijn is verkrijgbaar vanaf januari.

Kijkplezier bij Salvatore Ferragamo. Het label waagt zich aan de kortfilm met een reeks komische episodes op haar website.  “Walking Stories” wordt sinds dinsdag twee keer per week gepubliceerd en speelt zich af in drie steden: Los Angeles, waar Salvatore Ferragamo zijn bijnaam verdiende als "Shoemaker of the Stars", Shanghai, dat beschouwd wordt als de toekomst en Firenze waar de oorsprong van het modehuis ligt. Wij gingen hier alvast een kijkje nemen: heel verslavend!

Ligt Marc Jacobs aan de basis van Miley Cyrus’ twijfelachtige stijlrevolutie? De zangeres schrijft haar nieuwe look in elk geval aan de ontwerper toe in een interview met HungerTV: “Mijn imago moet sexy en sterk zijn, net als mode. Marc Jacobs begrijpt dat als geen ander. Hij leerde me ladylike en punk tegelijk te zijn. I love it.”