15_H2_01_WOMENS_FIT_RANGE_GROUP_2_123_CMYK

Wat heeft Levi’s aangezet tot deze nieuwe lijn?
“Twee jaar lang hebben we onderzoek gevoerd onder vrouwen uit verschillende landen en diverse culturen om te luisteren naar hun noden en verlangens. Wat bleek, vrouwen hebben een hekel aan het ganse winkelproces. Net als wanneer je gaat shoppen voor ondergoed of badkledij, kan de zoektocht naar de juiste denimbroek erg frustrerend en confronterend zijn. Heel veel vrouwen zijn er bovendien van overtuigd dat denimbroeken enkel voorbestemd zijn voor slanke modellen met ellenlange benen. Onze missie werd al snel duidelijk: komaf maken met dit idee door broeken te maken voor élke vrouw, ongeacht haar kledingmaat, lichaamsvorm of persoonlijke stijl.”

Hoe hebben jullie dat concreet klaargespeeld?
“Terwijl vijf jaar geleden nog de regel ‘wie mooi wil zijn, moet lijden’ gold, willen vrouwen vandaag een combinatie van stijl en comfort. Net hier komt onze gloednieuwe stretchtechnologie die we voor deze collectie ontwikkeld hebben bij kijken. Dankzij deze geavanceerde technologie passen de denimbroeken rond gelijk welk figuur en blijven ze bovendien op hun plaats zitten, de hele dag door. Je kan je jeans dus gerust een maand lang dragen zonder die te hoeven wassen om de vorm er terug in te krijgen. Door elementen zoals naden, stiksels en broekzakken strategisch te plaatsen, zetten we bovendien de vrouwelijke vormen extra in de verf – vergelijk het maar met de contouring techniek uit de make-upindustrie.”

Het motto van Levi’s luidt “behind every woman is a great pair of jeans”. Hoe vertaalt zich dat precies in deze collectie?
“Die filosofie begint uiteraard bij een degelijke jeans, maar het draait om meer dan dat. Wij willen vrouwen inspireren om hun eigen stijl en persoonlijkheid te ontwikkelen. Wij gaan je niet zeggen hoe je een broek moet dragen, maar willen je wel graag de tools geven om je look te creëren en bieden daarbij een gevarieerd aanbod. Naast stijl en comfort, vinden vrouwen namelijk ook afwisseling een erg belangrijk aspect – ze willen een jeans voor elke mood. Met een assortiment van ‘Super Skinny’ (710), ‘Skinny’ (711), ‘Slim’ (712), ‘Straight’ (714), ‘Bootcut’ (715) en ‘High Rise Skinny’ (721) in verschillende washings en kleuren, biedt de 700 Lot keuze genoeg.”