“Toon me je handtas en ik zeg je wie je bent”, neemt Mimo nogal letterlijk. In deze it-bags etaleer je wat gezien mag worden en verberg je wat nodig is.
Dit fonkelnieuwe Belgische label speelt in op de levensstijl van de gemiddelde vrouw in de 21ste eeuw. De handtassen bestaan uit een transparant gedeelte, bedoeld om bewust enkele persoonlijke items te kijk te zetten. Een lippenstift, je signature parfum, een polaroid foto, kortom: wat je graag deelt met de wereld/ wat men over jou mag weten/ hoe je jezelf wil uitdrukken tegenover de wereld.
Uiteraard herbergt onze handtas ook stuff dat niet voor het grote publiek bestemd is (denk aan: tampons, bonnetjes, je pil)… Deze spulletjes stop je in de bedekte zijde van de tas.
Een fris concept, opvallende accessoires en een buitengewoon uniek design, wij nemen Mimo maar al te graag onder onze arm.
What about the designer?
Het brein achter de lijn is Aalsterse schone Michèle Mottrie. Ze zocht inspiratie in de oude doos, letterlijk zelfs: in de garderobe van haar grootmoeder. Van kinds af aan was Michele creatief bezig en koesterde ze de droom om ooit een eigen label te ontwerpen.
Voor haar studies Marketing en Trendwatching deed Michele ervaring op in fashion capitals New York en Milaan waar ze zag hoe trends zich ontwikkelden. Dankzij haar bijjob als model raakte Michele steeds meer gepassioneerd door in de modewereld en bleef ze onvermoeibaar haar grote droom najagen.
Website: www.mimobags.com
Instagram: mimo_by_michele
Facebook: Mimo
Verkooppunten:
- Conceptstore, Waregem
- Sprezzatura Women, Gent
- Lilly A Paris, Aalst
- Perron 87, Sint-Niklaas
- Dugardein 24, Oudenaarde
- ZIN, Leuven