Welkom op de beautyparty!

Al meer dan vijftig jaar komen Mylène-consulentes aan huis om er tijdens de bekende homeparty’s hun producten voor te stellen. De kans is groot dat je grootmoeder ooit een Mylène-avond organiseerde en ook je moeder heeft vast een product van het Belgische cosmeticabedrijf in de badkamerkast staan. Maar hoe hip – of onhip – is zo’n avondje anno 2016? Laure trommelde een troep vrouwen op en deed de test.

DE2_0625

Opperste concentratie. De consulente zorgt voor tekst en uitleg, terwijl de gasten producten uitvoerig testen en bespreken.

Het is intussen niet meer dan een vage herinnering, maar zo’n tien jaar geleden was ik zelf te gast op een Mylène-avondje. Het gesmeer en gesnuffel vond plaats in de brasserie waar ik tijdens het weekend wel eens opdiende en ik herinner me vooral dat er naast heel wat producten ook best wat glazen witte wijn de revue passeerden. Toch zit het bewijs van mijn aanwezigheid – in de vorm van een fijn penseeltje – na al die jaren nog steeds in mijn collectie make-upborstels.

Zoals Tupperware
“Is het dan zoals een Tupperware-party? Of een Upperdare-avondje?”, vragen mijn collega’s als ik met het voorstel kom om een Mylène-party te organiseren. “Het principe is gelijkaardig, alleen heb je op het einde van de avond een potje dagcrème of badolie besteld in plaats van een slakom of een eetbare onderbroek”, antwoord ik. Twee weken later zit mijn woonkamer vol vrouwen met in de ene hand een gevuld glas, de andere wordt gebruikt om een resem verzorgingsproducten uit te proberen en weer door te geven. Welkom op de Mylène-party!