Opnieuw een stunt op de New Yorkse modeweek: het voorbije weekend onthulde Alexander Wang uit het niets een spetterende capsulecollectie in samenwerking met Adidas Originals. Onnodig te zeggen: dit zijn nu al dé hypesweaters, – tops en broeken van het seizoen. Het goede nieuws? Je kan ze ook meteen shoppen! 

Wang is daarmee de zoveelste designer die op de see it, buy it trein hopt, al zullen slechts enkelen die onmiddellijke kans krijgen. De komende dagen rijden in een selectie steden trucks rond die een negental looks uit de stuntcollectie verkopen. Eerste halte was New York, waar de trucks op zondag 11 september  halt hielden in Soho, Midtown en Williamsburg. Fans konden de locaties van de wagens achterhalen door naar het infonummer 917- 325-3342 te bellen – lekker old school, dat laatste. Vanaf 17 september verovert het #adidasoriginalsxaw konvooi ook de rest van de wereld: de rijdende modegevaartes zullen de wegen in Londen en Tokyo onveilig maken -exacte coördinaten worden straks onthuld via @adidasOriginals en @AlexanderWangNY. Daarna staan nog wat wereldsteden op de planning, maar die worden nog even geheim gehouden.

Geen wereldburger? Ook vanuit Wortegem-Petegem kan je straks de looks shoppen, alleen zal je nog een tijdje geduldig moeten zijn: vanaf lente 2017 is de volledige lijn zowel on- als offline beschikbaar bij Alexander Wang en Adidas Originals. 

Of je nu moet wachten tot de lente, of straks als een razende achter de trucks aan holt, ontdek hier alvast de volledige collectie en leg je verlanglijstje aan:

De campagne, met onder andere Belgische trots Hanne Gaby én Madonna’s zoon Rocco Ritchie in de hoofdrollen, werd in augustus in de straten van New York geschoten door Juergen Teller. Dat Gaby en Wang dikke maatjes zijn, wisten we al langer: hij mocht eerder deze zomer haar bijzonder bizarre “bruidsjurk” ontwerpen.