Dromen. Durven. Creรซren. Het motto van Cointreau klinkt als een goed voornemen โฆ Drie meisjes geven het goede voorbeeld in een reeks inspirerende webreportages. Niet te missen!
#Dreamdarecreate
Wat als het volstond om erin te geloven? Sinds 2015 leidt Laetitia Casta een ambitieus project dat vrouwen in alle uithoeken van de wereld aanmoedigt om creatief te zijn. Als artistiek directeur van Cointreau bewijst de actrice/model/moeder dat dromen soms echt uitkomen!
To be followedโฆ
Ze zijn Belgisch, ambitieus en creatief, en ze hebben van hun passie hun beroep gemaakt! In een reeks ongeziene webisodes, gemaakt door Tiany van het online lifestylemagazine Belmodo, schildert Cointreau het portret van vrouwelijke bedrijfsleiders die je op de voet wil volgen โฆ Na Clio Goldbrenner en Ellen Kegels van breimode LN Knits, komt Nathalie Lachat ons vertellen over haar atypische loopbaan en verklapt ze ons haar plannen en idealen. Laat je gerust inspireren door het succes van deze dames!
NATHALIE LACHAT (41 jaar)
Nathalie Lachat is uitbaatster van โGarde-Robe Nationaleโ, een Antwerpse boetiek, EN ontwerpster van het merk โMagdalenaโ. Portret van een Belgische vrouw die haar dromen heeft durven waarmaken.
โWat voor mij telt is: volg je hart en je intuรฏtie.โ
Dromen
Reeds als kind droomt Nathalie van een eigen modemerk. Als kleine meid verzamelt ze stofjes om kledingstukken mee te maken! Haar ouders vinden een opleiding als modeontwerpster echter te riskant. Nathalie gaat dan maar maritieme expeditie volgen โฆ Maar ze blijft wel tekenen, kleuren en ontwerpen.
Durven
Om haar modeopleiding te financieren, neemt ze een baantje in een cafรฉ. Dat werk slorpt haar echter steeds meer op, en de opleiding aan de Antwerpse Modeacademie blijkt erg veeleisend. Nathalie stopt dan ook met haar studies en gaat in de leer bij enkele grote modehuizen. Van het een komt het ander, en ze neemt de vermaarde boetiek โGarde-Robe Nationaleโ over.
Creรซren
Nathalie staat nu al 16 jaar aan het hoofd van een van de bekendste multibrand boetieks van Antwerpen. Ondertussen, in 2008, lanceerde ze ook nog haar eigen prรชt-ร -portermerk, โMagdalenaโ. Zo wijdt ze al acht jaar lang elke nieuwe collectie aan een andere Magdalena-vrouw, telkens verschillend maar met een sterke intrigerende persoonlijkheid, iemand die โ net als zij โ haar dromen en idealen najaagt โฆ