Vergeet Madame Tussauds, een beetje superster heeft tegenwoordig haar pluchen beeltenis! Of toch als het om een bekende viervoeter gaat.
Karl Lagerfeld slaat de handen in elkaar met Steiff, het Duitse bedrijf dat al jaren prachtige knuffels op de markt brengt. Vrees niet: kleuters krijgen straks geen creepy Karl knuffel in bed -sidder en beef- wel een extra donzige versie van… Choupette! Het is alweer een tijdje geleden dat de ontwerper geen eigen collectie of editorial aan zijn geliefde huisdier opdroeg, dus deze zet mag niemand verwonderen. Choupette, die meer dan 92,000 volgers op Instagram verzamelde, geldt als ‘s werelds meest bedorven kat: het diertje kan 24/24 terugvallen op twee verzorgsters, heeft meer high fashion stunts op haar naam staan dan eender welk topmodel en beschikt over haar eigen dressing. Haar knuffel zal volledig wit met blauwe ogen zijn én wordt vergezeld door een magnetische muis in zwart leer, het zit in de details.
De Choupette knuffel zal uiteraard exclusief zijn -in beperkte oplage van 2000 exemplaren- en vanaf mei voor een kleine €499 verkocht worden op Karl.com en in de winkels van het label. Lagerfeld zelf is alvast razend enthousiast over het project: “Choupette is zo’n mooi dier, het verwondert me niet dat we hiervoor werden benaderd. Steiff is de perfecte partner hiervoor, het enige bedrijf dat de expertise heeft om de extreem verfijnde trekken van mijn prinsesje te vereeuwigen,” klinkt het op WWD. Miawtch!
Ze mag dan wel haar eigen knuffel hebben, de wollige Chanel lieveling is niet de enige in haar soort. Ook deze beroemde katten leiden een luxeleventje waar menig mens jaloers op zou zijn.