Noteer het maar in je agenda: op 21 juni lanceert Kim Kardashian met KKW Beauty haar eigen cosmeticalijn. En nee, Kylie Jenner hoeft zich eigenlijk geen zorgen te maken. 

Kim Kardashian zou Kim Kardashian niet zijn mocht ze niet af en toe een bommetje droppen met voldoende kracht om het internet zware schade toe te brengen. Zoals dat ze haar dochter voor haar verjaardag een dwergkees cadeau deed. Of zoals dat ze – nog belangrijker – op woensdag 21 juni met KKW Beauty haar eigen make-uplijn op de markt brengt. Dat deed ze met een paar weloverwogen Instagramfilmpjes,  glamoureuze foto’s en een teaser van een eerste product, een – hoe kan het ook anders – Crème Contour & Highlight Kit. (43 euro)

crème contour highlighting kit kkw beauty

Het zag er misschien even uit dat Kim Kardashian na de brute overval in Parijs voor een leven uit de schijnwerpers zou kiezen maar niets is minder waar. De realtityster turned zakenvrouw is meer dan ooit bewust van de waarde van haar personal brand en zet er dan ook alles op in om van KKW Beauty een ongekend succes te maken. En het ziet er alvast veelbelovend uit. Er wordt immers al voorspeld dat haar eerste kit (waarvan er 300 000 stuks gemaakt werden) in amper vijf minuten bijna 13 miljoen euro zal opbrengen.

kkw_beauty_contour_highlight

Toch mag het geen verrassing heten dat Kim uiteindelijk alsnog een eigen beautymerk uit de grond ging stampen. De realityster bracht tijdens haar begindagen al meerdere parfums op de markt, leende haar gezicht aan zelfbruiners en stond samen met haar zussen Kourtney en Khloé aan het roer van make-uplijn Khroma Beauty, het latere Kardashian Beauty. Nu de middelste Kardashian zus haar positie als ‘mobile mogul’  verzilverd heeft, was de tijd rijp voor haar eigen cosmeticamerk. Kenners beweren dat het eigenlijk nog lang geduurd heeft. Want hoewel Kim Kardashian haar faam aanvankelijk aan een gelekte sekstape te danken had, was het toch haar opvallende en begeerde make-uplooks die van haar een icoon in de beautywereld maakten.

Contouring

mario_kim_kkw_beauty

Mario is al meer dan tien jaar verantwoordelijk voor Kims meest iconische make-uplooks

Leerde Hendrik Concience zijn volk lezen, was het Kim Kardashian die haar volgers leerde contouren. Kims vaste make-upartiest Mario Dedivanovic gebruikt de make-uptechniek al meer dan tien jaar om het gezicht van zijn beroemdste klant door middel van schaduw en licht te shapen. Hoewel Kim het afgelopen jaar steeds vaker voor een meer naturelle look koos en zelfs beweerde over het hele contouring gebeuren te zijn, kiest de onderneemster toch voor een contouring kit om haar eigen merk op de kaart te zetten. “Contouring is al jaren een constante in mijn look. Of ik nu voor een intense of subtiele make-uplook, smokey of kleur kies. Het is iets waar mensen mij voor kennen”, aldus Kim.

kim_kardashian_kkw_beauty

De Crème Contour & Highlight Kit (op de Instagrampagina van KKW Beauty verkeerdelijk als Créme Coontour & Highlight Kit geschreven) bestaat uit een dubbelzijdige contour en highlighter stick, telkens met een glimmende en een matte formule. Om het product snel en precies aan te brengen bevat de kit ook een tool met aan het ene uiteinde een korte kabuki borstel en aan het andere uiteinde een spons. Kim koos bewust voor een crèmetextuur boven een poeder omdat die voor een meer natuurlijk resultaat zorgt en dat is helemaal in lijn met haar recente, meer pure look. De zachtroze ‘millennial pink’ verpakking voelt heel erg ‘nu’ aan en zet de trend voor volgende lanceringen. De eerste – een concealer – wordt binnen twee maanden verwacht. Nadien volgen nog meer producten waarvan de focus op een egale huid ligt, nog zo’n stokpaardje van mevrouw West.

Concurrentie met Kylie

kylie jenner kim lip kit

Kim bracht in april een capsulecollectie nude lipsticks uit met zusje Kylie

Kim Kardashian is natuurlijk niet de enige uit de familie die een lucratief make-uphandeltje ambieert. In 2015 bracht de toen 17-jarige Kylie Jenner haar eerste – en meteen enorm populaire – lipkits op de markt. Nadien volgden ook oogschaduwpaletten, blush, highlighters en groeide Kylie Cosmetics uit tot een volwaardig beautymerk. Maar van concurrentie tussen de zussen is geen sprake. “Ik ben ouder dan Kylie. We hebben een andere doelgroep. We delen dezelfde interesses maar we lanceren compleet verschillende producten. Daar hebben we zeer goed op gelet.”, zei Kim hierover. Toch is het duidelijk dat Kim nog niet meteen van plan is om haar troon af te staan.

contour_highlighting_kit_kkw_beauty

De Crème Contour & Highlight Kit (43 euro) is vanaf 21 juni verkrijgbaar via www.kkwbeauty.com