Christopher Bailey, aftredend creatief directeur van het Britse modehuis Burberry, brengt met zijn laatste show voor Burberry hulde aan de LGBTQ+gemeenschap.
“Mijn finale collectie bij Burberry is gewijd aan – en steunt ook – enkele van de meest noemenswaardige organisaties die wereldwijd LGBTQ+jongeren helpen. Nooit was het zo belangrijk om te benadrukken dat onze diversiteit ook onze sterkte is en onze creativiteit vergroot”, aldus de ontwerper. Het merk brengt voor de gelegenheid een pet en sjaal uit met de alomgekende Burberry-ruit, voorzien van het regenboogsymbool van de LGBTQ+ community. Je zal deze stukken onmiddellijk na de show op 17 februari online kunnen kopen.
Muzikale hoogtepunten
Daarnaast viert Burberry ook muzikaal het nalatenschap van Bailey. Het merk stelde de playlist ’17 years of soundtracks’ samen, beschikbaar op Apple Music. Daarin zijn meer dan 200 liedjes opgenomen die gelinkt zijn aan hoogtepunten uit de laatste 17 jaar van Burberry. Bailey creëerde namelijk vanaf zijn aanstelling in 2001 een nauwe band tussen het merk en vele – soms nog onbekende -artiesten, zoals James Bay en Tom Odell. Hieronder vertellen deze twee zangers over hun link met het iconische merk.
https://www.youtube.com/watch?v=dPn5jpxdM8U
https://www.youtube.com/watch?v=KQBE-fu9zoQ