Dankzij social media leren we steeds meer beautymerken van over de hele wereld kennen. Leuk, behalve dat ze vaak niet leverbaar zijn in ons landje. De Bijenkorf komt echter met goed nieuws, want vanaf nu zijn deze 5 cultlabels te verkrijgbaar via de Belgische webshop.
Hourglass
Hourglass heeft als doel de luxe beautywereld te veranderen. Hoe ze dat willen klaarspelen? Door tegen 2020 een 100% vegan en cruelty-free merk te zijn. Voorlopig zijn ze aardig op weg om die droom waar te maken. Daarnaast zijn de producten in high demand, met erg populaire poeders, primers en highlighters.
Onze favoriet?
Too Faced
Ook hét indie make-upmerk bij uitstek is sinds vorig jaar eindelijk te verkrijgen via Douglas en binnenkort dus ook via de Bijenkorf. Too Faced hoeft eigenlijk geen introductie, dit Amerikaanse cultlabel is de definitie van glitter en glamour. De ‘better than sex’ mascara is intussen een begrip in het beauty universum, net als de ‘lip injection’ lipgloss.
Onze favoriet?
Gucci Beauty
Het langverwachte – en tegelijk verrassende – nieuws van een Gucci make-upcollectie maakte ons en beautylovers wereldwijd helemaal wild. Alessandro Michele en z’n team pakken het echter rustig aan en beginnen voorlopig met een collectie lipsticks en enkele nieuwe parfums en olies. De vintage verpakkingen zijn to die for en de kleuren en geuren allemaal om ter mooist.
Onze favoriet?
Loewe
Loewe ken je waarschijnlijk van de effortless chique modecollecties en de it-bags, maar wist je dat het modehuis ook een parfumcollectie heeft? De geuren zijn niet te vergelijken met die van andere luxe labels, want zijn veel cleaner en hebben meer het karakter van een nichemerk.
Onze favoriet?
Charlotte Tilbury
Al een tijdje verkrijgbaar via de webshop, dus technisch gezien niets nieuws, maar toch het vermelden waard. Dit absolute it-label staat namelijk op het verlanglijstje van velen, want Charlotte Tilbury’s aparte kijk op make-up, haar complete gamma en toegankelijke filosofie zijn een unicum in de beautywereld.
Onze favoriet?
Meer make-up?