GANT maakte altijd al kleding met duurzaamheid in het achterhoofd, maar dit jaar gaat het merk nog een stapje verder met hun ‘It’s Complicated, But Not Impossible’-campagne.

Als je goed zorgt voor je favoriete kledingstuks, gaan ze lang mee. Zo kan je een t-shirt van hoge kwaliteit zelfs 20 jaar lang dragen. Dat wil GANT hun klanten leren met een nieuwe campagne. Want door je kleding langer te dragen, koop je minder vaak iets nieuws en dat is natuurlijk beter voor het milieu. Ze stellen ‘The 7 Rules of GANT’ voor om je daarbij te helpen. Dit houdt in dat je kleren huurt, hergebruikt, opfrist, opnieuw uitvindt, herstelt, doneert of recycleert.

Meer duurzaamheid in eigen label

Maar het merk stopt daar niet. Zo zal vanaf dit jaar 80% van hun collectie gemaakt worden met groenere materialen. Daarbij wil GANT binnen twee jaar nog enkel werken met ecologisch verantwoord katoen. De hoeveelheid water die ze gebruiken bij de productie gaan ze dan weer tegen 2025 halveren. “De mogelijkheden voor duurzame kleding te maken zijn nog nooit zo uitgebreid en tegelijk noodzakelijk geweest”, zegt Jessica Cederberg Wodmar, hoofd van Duurzaamheid bij GANT. “Onze aanpak is nu om samen te werken met zowel de industrie als met onze consumenten. We zullen bewuste keuzes blijven maken en verandering steeds stimuleren.”

Bekijk hier het campagnefilmpje van GANT:

(Stagiaire Tori Machiels)