Zag je de afgelopen weken al het mysterieuze make-uplabel Udav Krit op je Instagramfeed passeren? Blijkt dat het om een gigantische stunt ging van Kruidvat (schud de letters eens door elkaar!). Reden temeer om fan te worden van deze budgetvriendelijke make-up.
Met de millennial-esque roze verpakkingen en de Scandinavisch klinkende merknaam werd het label in no-time een hit op sociale media. Niemand die vermoedde dat het in werkelijkheid ging om Kruidvats vernieuwde beautygamma…
Hoewel de naam slechts een marketingstunt was, blijft de inhoud van de producten dezelfde. Doel van het merk? Make-up eenvoudig maken. Uit eigen onderzoek blijkt dat vrouwen nogal overdonderd zijn door het grote aanbod producten. Daar wil Kruidvat op in spelen door een no-nonsense aanpak en een beperkte selectie van doeltreffende producten. Zo is er een glinsterende olie die je huid prept, een primer die je wimpers verzorgt en een poeder om je make-up te fixeren. Stuk voor stuk basisbenodigheden die je in geen tijd een verzorgde, glowy look geven. Maar het allerbeste nieuws? de Kruidvatcollectie is ontzettend zacht geprijsd – alle producten blijven onder vijf euro – én volledig vegan. Ons hoef je niet meer te overtuigen…
Met deze stunt bewijst Kruidvat dat we ons allemaal graag laten verleiden door stijlvolle verpakkingen, klinkende namen en slimme marketing. “Nog te vaak kijken consumenten enkel en alleen naar het imago van een merk of product. Kruidvat bewijst met deze nieuwe collectie dat er geen duur prijskaartje hoeft te hangen aan mooie en kwalitatieve producten,” aldus de Directeur Marketing Kruidvat. Wij waren er alvast met open ogen ingelopen.
De Kruidvat make-upcollectie is vanaf nu te koop in de winkels en online.