Soms moet je het niet te ver gaan zoeken voor trendy kleding… Deze 4 Belgische merken zijn geliefd in eigen land en ver daarbuiten.

CFÉ Belgium

Tonya Schamp, beter bekend als Tonya Mas en voormalig Eurosong For Kidsfinaliste (van het catchy ‘Hé doe maar mee’) is het brein achter dit lifestyle- en modelabel. Dat ze van koffie houdt is geen geheim, al haar collecties staan namelijk in het teken van het zwarte goud. Haar laatste drop was dan weer geïnspireerd op een ander heet drankje (matcha) en kreeg de naam #iammatcha. CFÉ is enkel te verkrijgen in beperkte oplages of pop-up stores, dus je moet er wel snel bij zijn. Meld je aan op de website om op de hoogte te zijn van de nieuwste drops. Zangeres Christina Milian werd al in een NOIR tracksuit gespot (en ze heeft zo’n 6 miljoen volgers op Instagram).

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door CFÉ (@cfebelgium) op

Léo

Dit merk belichaamt naar eigen zeggen de energie tussen luxe, avant-garde en street wear en in die beschrijving kunnen wij ons perfect vinden. Het werd in 2016 opgericht door Leonneke Derksen (van de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten in Antwerpen) en Matthias Medaer. Met ‘nog maar’ 10.000 volgers op Instagram, werd het label opgepikt door (niemand minder dan) Kendall Jenner (of haar persoonlijke stylist toch ten minste). En niet voor de minste gelegenheid: het topmodel droeg een volledige Léo outfit (de NYSA flame top en de LYONESSE flame pant) naar het verjaardagsfeest van zusje Khloé. Inmiddels uiteraard, uitverkocht. In januari zagen we ook Bella Hadid al in een stuk van het Belgische merk, en ondertussen werden ook Jhené Aiko en muzikaal trio Khruangbin erin gespot.

De kleding shop je hier. 

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Official LĒO Instagram (@leo_official_be) op

La Collection

We schreven al eerder over dit Antwerpse modehuis, maar de laatste tijd wordt het door steeds meer internationale bekendheden opgepikt. Florence Cools begon met multibrandstore Damoy Antwerp, waarna ze al snel aanvoelde dat er voor haar iets miste. Vastberaden om een eigen aanbod te creëren, zag La Collection het licht. La Collection speelt niet in op trends, maar op hoge kwaliteit en prachtige silhouetten die lang zullen meegaan. Denk: tijdloze, vrouwelijke stukken die je kan blijven dragen, elegantie met een hedendaagse twist. Je kan ermee naar je werk of naar je schoonouders, maar je kan het even goed naar een feest dragen en er effortlessly fantastisch uitzien. Daar hangt natuurlijk een prijskaartje aan vast: je telt zo’n €400 neer voor het goedkoopste kledingstuk op de website, maar je krijgt meer dan waar voor je geld. Zie het als een investering. Chrissy Teigen en Rosie Huntington-Whiteley zijn alvast fan (en hoe kan het ook anders).

De kleding shop je hier.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door La Collection (@_la_collection_) op

Suspicious Antwerp

Ook dit merk is Antwerp based en enkel te verkrijgen in pop-up stores of in beperkte oplage. Dat verklaart waarschijnlijk voor een groot deel ook het gigantische succes van dit label: door de schaarste ontplofte het merk op zeer korte tijd. Het streetwear label biedt voornamelijk hoodies en tshirts aan met het signature doodshoofd. Wil je weten welke celebs dit merk al droegen? Hou je vast: Gigi Hadid, Scott Disick, Kylie Jenner, Alexis Ren, Dylan Sprouse, Barbara Palvin, Madison Beer, Neels Visser, Jay Alvarez, Wolfie Cindy, Camille Mendez en sinds kort ook… Ed Westwick. Hoe het jonge Belgische merk dat voor elkaar heeft gekregen blijft een raadsel, maar de eindeloze lijst is op zijn zachtst gezegd indrukwekkend. Meld je aan op hun website om op de hoogte te zijn van drops.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door SuspiciouS ® (@suspiciousantwerp) op