Aveda is boven alles een filosofie: zorg dragen voor jezelf en voor de omgeving waarin we leven. Het betekent niet alleen je verantwoordelijkheid nemen in de beautywereld, maar ook in de hele wereld.
Aveda, dat werd opgericht in 1978, is behalve één van de pioniers in schoonheidsproducten vervaardigd uit natuurlijke ingrediënten ook een leider in de premium beautyindustrie.
Meer dan alleen het haar…
Een van de must haves die de expertise van het merk aantonen is de haarlijn Botanical Repair ™. Het is een veganistisch en botanisch gamma dat gewijd is aan intensief en onmiddellijk haarherstel. Een revolutionaire planttechnologie, het resultaat van zes jaar onderzoek, die de toekomst van haarbehandeling vertegenwoordigt, zowel in salons als thuis. In de salons kun je je haar laten verzorgen door professionals in drie stappen: herstel, voorkomen van schade en bescherming van je haar. Botanical Repair ™ is een collectie van shampoo’s, conditioners, lichte of rijke maskers en leave-in-behandelingen voor een intensief herstel van het haar op drie belangrijke niveaus. Het is een synergie van actieve ingrediënten die van binnenuit op de haren inwerken, ongeacht het haartype. Het gamma bestaat uit 93% natuurlijke ingrediënten – zoals sacha inchi, avocado en groene thee – en is uiteraard siliconen- en sulfaatvrij.
Voor Aveda is haar erg belangrijk, maar dat is niet het enige. Aveda heeft ook productlijnen voor het gezicht en het lichaam en voor aroma’s en make-up. Het zijn collecties voor een complete zelfzorg, die erop gericht zijn om noch het milieu, noch levende wezens te schaden.
De planeet staat centraal
Met haar nieuwe, 100% veganistische producten biedt Aveda behandelingen aan die geworteld zijn in de natuur. Aveda heeft zich altijd al geëngageerd voor een echt ethische aanpak, bovenop haar oorspronkelijke missie om de beste formules te creëeren.
De pijlers van Aveda: Geen dierproeven, geen wreedheid. Ingrediënten van natuurlijke oorpsrong op basis van planten, petroleumvrije mineralen of water. Een productie op basis van windenergie: alle producten worden voor 100% vervaardigd met windenergie door middel van kredieten voor hernieuwbare energie en CO2-compensatie. Aveda is ook het eerste bedrijf in schoonheidsproducten dat 100% post-consumer gerecycled PET gebruikt. Bovendien voert Aveda al sinds 1999 elk jaar campagne en haalde het al bijna $ 65 miljoen op om milieuprojecten over de hele wereld te steunen.
Kennis van de natuur in dienst van schoonheid
“Aveda” betekent “kennis van de natuur” in het Sanskriet. De oprichter van het merk, Horst Rechelbacher, werd sterk geïnspireerd door Ayurveda, een oeroude geneeswijze uit India, en bekijkt schoonheid en welzijn op een holistische manier, die zich focust op het vinden van balans. Het resultaat? Formules die clean en effectief zijn en huid en haar die stralen van gezondheid!
Dit artikel kwam tot stand in nauwe samenwerking met Aveda.
Aveda.eu
Lees ook:
Beauty hotspot: natuurlijke en doeltreffende behandelingen bij Clinique Cinq in Antwerpen
Met deze 15 producten voorkom je gebarsten lippen tijdens koudere dagen
Dit is waarom je in de herfst andere skincare producten nodig hebt