Tijdloos, universeel en duurzaam… K-WAY vindt zichzelf steeds opnieuw uit en evolueert mee met trends en seizoenen. Met zijn collabs en revisited collecties is dit DE referentie voor alle outdooractiviteiten.
Dit voorjaar lokt K-Way® ons de frisse buitenlucht in en geeft het ons zin om de benen te strekken en te bewegen. K-Way® is een klassieker maar het is ook eigentijds, technologisch, functioneel, kleurig en ingenieus. Het label combineert uitzonderlijke kwaliteit met oog voor detail en een moderne look die bij alle activiteiten past.
Drie collecties voor elk moment van de dag
Het drie K-Way®-gamma— Le Vrai, Klassic en Action — brengen delicate en poederkleurige lentetinten en coole camouflageprints maar ook felle, levendige en zinderende kleuren. Zachte stoffen die lekker knus zitten, drielagige denim, strakke modellen, ultralichte oververfde nylon en katoen, oversized looks en grote zakken… De materialen staan volledig in het teken van stijl en comfort.
We dragen deze must-have jassen, op zee, aan een rivieroever, tijdens uitstapjes en bij trektochten waar dan ook ter wereld. Bovendien horen er ook shorts bij en broeken waarvan we de pijpen kunnen losmaken.
Blijven innoveren
Oversized poncho’s met ritssluiting, bomberjacks, een nieuwe veldjas van stretchnylon, winterjassen en vesten van Eco Warm-weefsel, polo’s en T-shirts met felle kleuren en zelfs tassen, schoenen en accessoires… K-Way® is overal en beschermt ons tegen de wind, de regen en de verveling.
K-Way® zag het licht in 1965. Het was een regenachtige dag en de Parijse Place de l’Opéra werd overspoeld door doorweekte voorbijgangers. Dat beeld bracht Léon-Claude Duhamel, die in een kledingzaak werkte, op het idee om de eerste opvouwbare water- en waterdichte jas uit de geschiedenis te maken. K-Way® is klassiek, modern, high tech, functioneel en kleurrijk. Met zijn iconische driekleurige ritssluiting is de jas zelfs zo beroemd dat hij in de Franse en Italiaanse woordenboeken als een gedeponeerd handelsmerk staat vermeld.
De jaren lijken geen vat te krijgen op dit historische familielabel en intussen is het merk een echte hype geworden. Daarvan getuigt de samenwerking met CAFÉ DE LA PAIX (die werd begin 2023 in Milaan en Parijs voorgesteld. Je zag er hoe de jas 58 jaar geleden geboren werd, in een decor vol witte en groene geweven stoelen rond klassieke koffietafels met een met goud omzoomd marmeren blad). En daarvoor was er ook al COWBOY, waarbij Marc Jacobs en YSL K-Way® voorgoed onsterfelijk maakten.
Duurzaamheid en respect
Volgens de filosofie van K-Way® mag innovatie niet ten koste gaan van het milieu. Daarom werkt het bedrijf met natuurlijke stoffen, waaronder bijvoorbeeld jacquard katoen, mohair en merinowol. Andere materialen worden gemaakt met de STORM SYSTEM-technologie of met duurzame productieprocessen zoals AMIABLE. Bij dat laatste worden gerecycleerde nylonresten aan een zilverkleurig vlies gekoppeld en bij het volgende seizoen gebruikt. Dat die duurzaamheid belangrijk is, merken we zelfs aan de voering van de fleecejassen. Die wordt namelijk geproduceerd op basis van gerecycleerd MOLINA-dons. De technische prestaties vormen een andere troef van het label. Dat zien we onder andere bij de REFLECTERENDE Majocchi-stof.
K-Way® weet wat het doet… en wij krijgen er maar niet genoeg van.
In de Benelux wordt K-Way verdeeld door Parallèle. Je vindt het label op www.k-way.be of in de winkels in Wijnegem (Antwerpen), Woluwe (Brussel), Dansaert (Brussel) en Luxemburg – Cloche d’Or (Luxemburg).
Dit artikel kwam tot stand in nauwe samenwerking met Parallèle.
www.parallele.be
Lees ook :
Anne Hathaway: “ik heb moeten vechten om lief te zijn voor mezelf”
Thalys: beleef je vergaderingen weer intens en mét emoties
Diepvriesproducten: gezond én goedkoop