Het is een geweldig jaar voor Porsche. Het merk bestaat namelijk 75 jaar en de mythische Porsche 911 viert zijn zestigste verjaardag. Beide gebeurtenissen geven een mijlpaal aan in de geschiedenis van het bedrijf. De hele branche van de luxeauto’s gonst dan ook van opwinding.

Ter ere van dit belangrijke jaar heeft het merk zelf zijn hele strategie omgegooid, zeker wat betreft de klantervaring. Zo zijn er vanaf 2024 grootse werken gepland om van het Porsche Centre Brussels de eerste Destination Porsche van België te maken. “Het is een gloednieuw concept”, vertelt David Favest, General Manager bij Porsche Centre Brussels. “Onze klanten komen graag langs in de zaak om met ons te praten en onze wagens te testen.” Porsche-klanten volgen immers vaak het schema Research Online, Purchase Offline (Informeer je online, koop offline): in eerste instantie gaan ze online op onderzoek uit. Ze vergelijken modellen, bedenken welke opties ze verkiezen … Maar voor de uiteindelijke beslissing willen ze de wagen toch het liefst persoonlijk ontdekken.

Porsche

©Porsche

EEN UNIEKE ERVARING

En dat kan dus in het Porsche Centre Brussels, maar daar niet alleen. Er zijn ook speciale events die door Porsche worden georganiseerd of gesponsord. Zo vindt op 14 september een «Women behind the wheel dag» plaats, in het RACB-expertisecentrum in Nijvel.

Er zullen heel wat invloedrijke vrouwen uit diverse sectoren aanwezig zijn. Zij zullen er vertellen over de evolutie van hun bedrijf en welke strategieën ze daarvoor hebben toegepast. Naast de gesprekken over hun professionele traject en carrière, staat de namiddag in het teken van het Porsche Experience-programma, waarbij je kunt kennismaken en rondrijden met het volledige Porsche-gamma, aangeboden door Porsche België.

Door deze succesvolle dames samen te brengen, wil het event de gelijkenissen tussen beide belichten. De waarden van het sportief rijden kunnen immers ook teruggevonden worden in die van professioneel succes: je moet immers vooruitziend zijn, anticiperen, steeds de controle behouden, kalm blijven, risico’s beheersen en er bovenal plezier aan beleven.

Porsche

©Porsche

EEN MIX DIE AANSPREEKT

Via evenementen zoals « Women behind the wheel » wint Porsches slogan “No boundaries” nog aan kracht: het merk wil namelijk de mythe ontkrachten dat sportwagens alleen voor mannelijke klanten zijn bestemd. “Voor ons speelt geslacht geen enkele rol. Dat vinden we echt belangrijk”, benadrukt David Favest. “We zijn er voor iedereen, ongeacht leeftijd, geslacht of gender.” In juni nam Sarah Bovy trouwens in een Porsche 911 RSR-19 deel aan de 24 uur van Le Mans, met de volle steun van het automerk. De Luikse maakt deel uit van de Iron Dames, het enige all-female team voor endurance.

“We moeten in deze richting verder“, bevestigt David Favest, “het levert alleen voordelen op. Het zou geweldig zijn mochten we in België meer vrouwen als Sarah Bovy kunnen helpen om hun droom waar te maken. En dat is precies waarom we voor deze aanpak kiezen.”

Porsche

©Porsche

Ontdek de nieuwste Porsche-modellen in de showroom van het Porsche Centre Brussels in Drogenbos (Grote Baan 395, 1620 Drogenbos).

Dit artikel is geschreven in nauwe samenwerking met Porsche Centre Brussels.

dealer.porsche.com

Lees ook :
Sooner, onze favoriete films van de zomer
Weekhoroscoop: jouw voorspellingen voor 17 tot 23 juli 2023
Wedstrijd: 6 zomerpakketten te winnen van Mangaroca Batida de Côco