Een geheim Instagramaccount, solo paparazzifoto’s en een veelbelovend Hollywoodcontract, plant Meghan Markle een grootse comeback? Deze wending zou haar carrière kunnen nemen.
Meghan keert stiekem terug op Instagram
Het is geen geheim dat Meghan Markle denkt aan een carrière op sociale media. In haar felbesproken interview met ‘The Cut’ afgelopen augustus zei ze: “Wil je een geheimpje weten?” aan schrijfster Allison P. Davis: “Ik ga terug…op Instagram.” In tijden van ‘Suits’ kon je Markle gerust een OG influencer noemen. De actrice gaf heel wat updates over haar werk en stijl op het platform en hield een zorgvuldig gecureerde reis- en lifestyleblog bij genaamd The Tig. Dat gaf ze allemaal op toen ze trouwde met prins Harry. “Het was een grote aanpassing – een enorme aanpassing om van dat soort autonomie naar een ander leven te gaan,” vertelde ze nog aan The Cut.
Een jaar later lijkt Meghan Markle alles in het werk te stellen om die Instagrampagina live te zetten. Zo claimde ze stiekem de naam @meghan, maar op het internet blijft niets lang onopgemerkt. Het volgersaantal van de lege Instagrampagina tikt snel aan, dus het is slechts een kwestie van wachten op een eerste post.
Cartier, Dior of Suits?
Volgens Page Six lopen er heel wat gesprekken over deals met grote merken. Zo zou Meghan Markle een gigantische fan zijn van Cartier – ze werd al meermaals gespot met prinses Diana’s Cartier-horloge en tennisarmband en kocht zichzelf een Tank Française na haar eerste acteerrol. Maar de geruchten gaan dat Cartier aarzelt omwille van de langlopende relatie met de koninklijke familie van Engeland.
Andere bronnen beweren dat er een grote samenwerking met Dior aankomt, maar het Franse luxehuis ontkende die geruchten.
Dan maar weer acteren? Enkele maanden geleden tekende Meghan een contract bij Hollywoodagentschap WME. De aankondiging luidde toen: “Het agentschap zal zich richten op het uitbouwen van haar zakelijke ondernemingen in meerdere facetten van het agentschap & het bredere ecosysteem, waaronder film- & televisieproductie, merkpartnerschappen & meer.” WME liet vallen dat “acteren geen focuspunt zal zijn”, maar zeg nooit nooit…
Zal de ‘Markle Sparkle’ nog werken?
Het is duidelijk dat Meghan de mogelijkheden van haar persoonlijk merk aftast. Terwijl de hertogin zich de laatste jaren amper liet zien, maakt ze nu vaker solo uitjes die vervolgens uitvoerig gefotografeerd en besproken worden in de media. Van haar (veel te warme!) mantel tot een antistress-pleister en de bloemen die ze kocht op de markt: alles wat Markle doet en draagt heeft nog steeds het potentieel om viraal te gaan.
Dit bericht op Instagram bekijken
De ‘Markle Sparkle’ is duidelijk lang niet uitgedoofd. Met de juiste samenwerkingen en – fingers crossed – een nieuwe lifestyleblog, katapulteert Meghan zichzelf weer met gemak richting sterrendom.