De nieuwe Macan is de allereerste volledig elektrische SUV van Porsche. Dit alleen al drukt talrijke intrinsieke waarden en kwaliteiten uit, maar laten we iets meer in detail treden.

Bij Porsche draait alles om sportiviteit, luxe, design en innovatie. Hierbij sommen we slechts enkele van de vele waarden op van het alom bekend merk dat synoniem staat voor succes en passie.

De Macan is erin geslaagd om in slechts één generatie zijn eigen imago te creëren. Hij voegt zijn praktische bruikbaarheid, sportief rijgedrag en perfecte herinterpretatie van de Porsche-stijl toe aan alles wat we van het merk vooraf gewend waren. Op deze manier spreken «Porsche» en «Macan» samen een hele nieuwe generatie Porsche-liefhebbers aan, in het bijzonder ook een meer vrouwelijk publiek.

Tot slot lijken de woorden «volledig elektrisch», die een toewijding aan een emissievrije toekomst uitdrukken, alles al te zeggen. Maar er is nog zoveel meer.

Klaar voor de toekomst

We kunnen hier bijvoorbeeld aan toevoegen dat de Macan profiteert van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van elektrische aandrijving: een actieradius tot wel 641 km en de snelste oplaadtijd op de markt (van 10 naar 80% in 21 minuten). Aan boord maakt het multimediasysteem gebruik van de nieuwe maatstaf: Android Automotive, dat de intuïtiviteit en modulariteit van een smartphone biedt. Het interieur van de Porsche Macan biedt plaats voor maximaal drie schermen, waaronder een voor de passagier, die tijdens het rijden kan genieten van een videostreamingdienst.

Bovenal is de nieuwe elektrische Porsche Macan ontworpen om uw persoonlijkheid beter dan ooit uit te drukken. De Macan wordt in vier uitvoeringen aangeboden, variërend van 340 tot 639 pk (Macan, Macan 4, Macan 4S en Macan Turbo), met een ruime keuze aan kleuren, velgen en interieurafwerkingen. Voor wie dit nog niet “op maat” genoeg is, kan opteren voor het maatwerkprogramma Porsche Exclusive Manufaktur. Hiermee kan elke wens worden vervuld, waardoor uw Porsche Macan net zo uniek wordt als uzelf.

Dit artikel is geschreven in nauwe samenwerking met Porsche.

Lees ook:
Culinair Parijs: dit hernieuwde restaurant op de Place Vendôme moet op je bucket list
Binnenkijken: je kan nu wonen in het gebouw waar ‘The Devil Wears Prada’ is gefilmd
Grey Goose lanceert hun meest exclusieve vodka ooit