fashionnews

De Kardashians go fashion week, lingeriemodel Sylvie van der Vaart brengt boek uit en niemand houdt van Abercrombie & Fitch. Het modenieuws in een notendop.

De Kardashians kopiëren Karl. Het ziet ernaar uit de Kardashian zusjes nog steeds een carrièremove à la Victoria Beckham nastreven en de ambitie om het echt te maken in de modewereld maar niet laten varen. Het bewijs: de zusjes organiseren dit weekend een allereerste echte modeshow tijdens de modeweek van Sidney. Zowel Kim als Kourtney postten alvast een foto van het decor als smaakmakertje. En wat blijkt? Dat de zusjes wel heel erg goed naar hun favoriete modehuis Chanel gekeken hebben. Het decor met gigantische Eiffeltoren (the Kardashians LOOOOOVE Paris) doet volgens sommigen wel heel erg denken aan de sfeer waarin Karl Lagerfeld de Chanel wintercollectie van 2013 presenteerde. Lagerfeld liet zijn modellen toen rond een gigantische wereldbol paraderen, een verwijzing naar het internationale karakter van de collectie. Ook de Kardashians pakken uit met een i’nternationaal thema’, zo laat Kim via haar blog weten. Zien we haar, Kanye en baby North dit weekend op de eerste rij? Van zulke ‘internationale’ mensen mag je verwachten van wel.

De Eiffeltoren van de Kardashians vs. de wereldbol van Chanel

De Eiffeltoren van de Kardashians vs. de wereldbol van Chanel

 Inez en Vinoodh ontwerpen juwelenlijn. Fotografenduo Inez van Lamsweerde en Vinoodh Matadin ontwierpen een capsulelijn voor juwelenmerk Ten Thousand Things. Inspiratie voor de collectie was een reeks portretten van onder meer Susan Surandon en Olivier Theyskens dat het duo vorig jaar voor V Magazine maakte. De lijn bestaat uit 200 stuks die allemaal voortvloeiden uit een unieke halsketting die Vindoodh na een shoot voor Inez ontwierp. Topmodel en goede vriendin Leigh Lezark is een van de modellen die de collectie zal promoten. De volledige lijn is vanaf september verkrijgbaar via Barneys.com en Net-a-porter.com.

Hunkemöller model Sylvie van der Vaart maakt boek. Naar aanleiding van de collectie die ze voor het lingeriemerk ontwierp, bracht het Nederlands model en societyfiguur Sylvie van der Vaart een glossy koffietafelboek uit. Net als voor het ontwerpen van de collectie was Parijs een grote inspiratiebron tijdens het samenstellen van het boek. Sylvie zorgde voor de plaatjes, schrijfster Sophie van der Stap schreef het verhaal. De eenmalige lingeriecollectie bestaat uit zes series en ik vanaf 28 oktober verkrijgbaar zolang de voorraad strekt.

Niemand wil Abercrombie & Fitch. Het gaat niet goed met het Amerikaanse jongerenmerk Abercrombie & Fitch.  Na een imagoprobleem (veroorzaakt door de ophefmakende uitspraken van eigenaar Mike Jeffries) krijgt het ooit zo populaire merk nu af te rekenen met slechte kwartaalcijfers en een dalende waarde van de aandelen. Abercrombie & Fitch sluit hierom verschillende filialen in de Verenigde Staten en schroeft de wereldwijde uitbreiding serieus terug.

Tory Burch lanceert parfum- en make-uplijn. Omdat je als ontwerper tegenwoordig bijna niet zonder kan, lanceertv ook de Amerikaanse ontwerpster Tory Burch een parfum en een kleine cosmeticalijn. Hiervoor werkte Burch samen met cosmeticagigant Estée Lauder. De collectie bestaat uit een nude lipstick, een roze gloss/creamblusher en een bronzer/blush. Het parfum, de beautylijn en badproducten zijn vanaf 6 september online te koop, een paar weken later liggen ze in de winkel. Vanaf de lente van 2014 zal de beautylijn verkrijgbaar zijn bij Harrods in het Verenigd Koninkrijk.