fashion news

Armani laat zich door zijn eigen ego fotograferen, Beyoncé door Terry Richardson. Ondertussen waagt Gisele Bündchen zich aan de microfoon en mag Nicolas Ghesquière zich gaan verantwoorden voor de rechter. En Kim Kardashian? Die kleurt haar lokken blond en verovert zo opnieuw haar plekje in je dagelijkse portie nieuws.

De eerste datum voor de confrontatie tussen Nicolas Ghesquière en zijn voormalige werknemer Balenciaga is vastgelegd. Op 15 oktober verschijnen beide partijen voor de rechter in verband met de rechtszaak tegen de voormalige hoofdontwerper van het huis. Ghesquière zou zich na zijn vertrek vorig jaar in verschillende interviews laagdunkend hebben uitgelaten over de situatie bij het beroemde label, waarvoor dat laatste nu 7 milioen euro aan schadevergoeding eist.

Beyoncé verzamelt een hoop grote namen voor haar nieuwste videoclip XO. De zangeres en haar crew werden vorige week in de New Yorkse buurt Coney Island gespot in het gezelschap van topmodellen Jourdan Dunn, Jessica White en het albinomodel Diandra Forrest. Ook van de partij:  regisseur van dienst Terry Richardson.

Giorgio Armani heeft zichzelf gecast als model voor de campagne van zijn Made to Measure lijn, een collectie op maat gemaakte maatpakken. Omdat je alleen op jezelf kan vertrouwen voor een optimaal resultaat, bombardeerde de ontwerper zichzelf meteen ook tot fotograaf van het project. Straks prijkt zijn zelfportret dan ook wereldwijd op billboards. Omdat het ego altijd gelijk heeft…

Kim Kardashian heeft besloten haar donkere lokken van de nodige zonnestralen te voorzien en gaat voortaan als blondje door het leven. Een nieuwe look voor een nieuw begin? Het lijkt er immers op dat Kardashian eindelijk geaccepteerd wordt door de mode-elite, getuige haar coveropdracht voor Carine Roitfelds CR Fashion Book.

Gisele Bündchen neemt de fakkel van Beyoncé over bij H&M. Vorig seizoen zong de Amerikaanse schone op de tonen van Standing On The Sun haar lof over de keten, deze keer is het Braziliaanse model aan de beurt. Bündchen covert All Day and All Night van de Kinks. Ook al beschikt ze niet over de fenomenale stembanden van haar voorgangster, haar stralende looks, grote glimlach én sexy accent maken veel goed. De H&M-campagne wordt op 12 september gelanceerd, waarna fans de single op iTunes kunnen downloaden. De opbrengst van dat laatste gaat naar UNICEF. Go Gisele!