Niet minder dan negen wereldberoemde ontwerpers drukten hun stempel op het glazen muiltje van Assepoester.
Haar prins mag ze houden, het zijn Assepoesters glazen muiltjes waar we ons oog jaren geleden al op lieten vallen. Naar aanleiding van de verfilming van het wereldberoemde sprookje (‘Cinderella’ loopt volgende maand in de zalen) vroeg Disney negen ontwerpers om hun versie van het iconische schoentje te ontwerpen. Onder meer Jimmy Choo, Salvatore Ferragamo, Charlotte Olympia en Nicholas Kirkwood creëerden hun interpretatie van de schoen die klokslag twaalf uur van Assepoesjes moe gedanste voetje gleed.
WATCH: de trailer van Cinderella
Cinderella’s met een flinke bankrekening kunnen deze hedendaagse interpretatie van de sprookjesschoen bestellen in de winkels van de ontwerpers of in enkele luxewarenhuizen waaronder Harrods in Londen, Galeries Lafayette in Parijs en Saks Fifth Avenue in New York.
De schoenen worden vrijdag onthuld tijdens de voorstelling van ‘Cinderella’ tijdens het filmfestival van Berlijn.
LEES OOK: nagellakcollectie voor Assepoester