cover

© A Polaroid Story, All Items Loaded, Thursday Dinners

Bloggen bestaat al zo’n 20 jaar en het fenomeen blijft groeien. Hoog tijd dus om van de gelegenheid gebruik te maken om 3 bloeiende bloggers aan de tand te voelen over het succes van hun plek op het internet.

Louise De Brabandere van Thursday Dinners, Elisabeth Ouni van A Polaroid Story en Ouniversal en Magali Elali van Coffeeklatch en All Items Loaded zijn al jaren gedreven bloggers. Op 12 maart nemen ze deel aan Blogging Business in de Warande in Turnhout om het succes achter hun blog uit de doeken te doen. ELLE.be kreeg al de kans om met hen een praatje te slaan.

Waarom ben je begonnen met bloggen?

Magali: ik en Bart hadden het idee om de laatstejaarsstudenten van de mode-academie in Antwerpen te interviewen in hun atelier. Dat deden we voor een online magazine. De formule en de samenwerking tussen mij en Bart sloeg aan en later is daar de blog Coffeeklatch uit ontstaan.
Elisabeth: ik had ooit eens een polaroid van Pharrell Williams getrokken en op mijn My Space gezet waarna ik een heleboel vragen kreeg over hoe ik die gemaakt had. Hetzelfde gebeurde met mijn tweede polaroid van ‘The Roots’. Na aanmoeding van de voormalige hoofdredacteur van Humo startte ik mijn blog op een WordPress template, omdat ik dat gezien had van een meisje uit New York die toen al aan het bloggen was. WordPress gaf mij de mogelijkheid om zelf een platform te starten.
Louise: Thursday Dinners is het perfecte excuus om vrienden, vrienden van vrienden en onbekenden uit te nodigen voor een gezellige diner en zo nieuwe mensen te leren kennen. Er is namelijk geen betere plek om vrienden te maken dan rond een tafel met home cooked food en een goed glas wijn. Samen eten heeft een bindende kracht.

Wat is het geheim van een goede lifestyle blog?

Magali: er moet een concept achter zitten. Het is niet genoeg om alleen te tonen wat je aan hebt of wat je leuk vindt. Het moet verdergaan dan jou als persoon.
Elisabeth: ten eerste is een identiteit belangrijk die je kan onderscheiden door de content die je brengt en ten tweede continuïteit: op een bepaalde manier en op geregelde tijdstippen berichten zodat je lezers weten wat ze kunnen verwachten. Die laatste stap is de moeilijkste voor heel wat startende bloggers omdat daar heel veel tijd in kruipt.
Louise: trouw blijven aan jezelf en aan het concept van je blog.

In hoeverre leg je je persoonlijkheid in je blog en is dat belangrijk om een goede blog te maken?

Magali: persoonlijkheid zit in de kwaliteit en de selectie van mensen die aan bod komen. Het moet klikken en er moet een interessant gesprek op gang komen. In die zin in het dus persoonlijk. Maar het is niet zo dat we onze eigen mening gaan verkondigen. De blog draait niet om ons, wel om de mensen die we interviewen.
Elisabeth: persoonlijkheid zit in een blog en een blog is persoonlijk. Voor alle opportuniteiten heb ik zelf gevochten. Via Polaroid Story vertel ik mijn eigen verhalen en ideeën en ik ben daar zo eerlijk mogelijk in. Mijn tweede blog, Ouniversal, is een persiflage van mijn persoonlijkheid. Ik vertel er wat ik doe, wat mij bezighoudt,…dus die is onlosmakelijk verbonden met persoonlijkheid.
Louise: Thursday Dinners en ons online magazine Kitchenet.be weerspiegelen onze stijl, interesses en passies. Er zit dus redelijke wat van onze persoonlijkheid in. Voor ons is dit de enige mogelijke manier van werken.