Nieuwe uitbreiding voor Victoria Beckhams webshop, voortaan vind je er ook haar centrale collectie. Tot voor kort kon je er enkel accessoires en de Icon lijn scoren, de ontwerpster vindt de tijd echter rijp om uit te breiden. Of ze daarbij ook aan een eigen winkel denkt, blijft voorlopig een goed bewaard geheim.
Rebel Without A Cause, de cultfilm die van James Dean een wereldster maakte, is helemaal in het nieuw gestoken door Gucci. Het Italiaanse modehuis restaureerde de film uit de jaren vijftig in samenwerking met Warner Bros en Martin Scorsese’s filmstichting. Op 1 november gaat het resultaat van deze unieke collab in première. Heerlijk nieuws, alleen maar omdat we voortaan dus zonder korzelig beeld in de ogen van James Dean kunnen staren…
Chime for Change mag een nieuwe ambassadrice verwelkomen in Julia Roberts. De ster vervoegt daarmee een indrukwekkende verzameling power ladies als Beyoncé, Salma Hayek en Frida Giannini. Bedoeling is dat elke ambassadrice haar eigen goede doel uitkiest en steunt, in Roberts’ geval is dat de Global Alliance for Clean Cookstoves. Klinkt abstract, maar de problematiek achter het project is reëel: meer dan drie miljoen mensen koken in ontwikkelingslanden met verouderde of aangetaste ovens, waardoor ze blootgesteld worden aan giftige en gevaarlijke rook -de reden achter heel wat longziektes en vroegtijdige overlijdens. Voortaan neemt Roberts dit project als meter dus ter harte, hopelijk met winstgevende resultaten.
David Bowie is het nieuwe gezicht van Louis Vuitton. De androgyne zanger stapt daarmee in de voetsporen van onder andere Keith Richards en Bono. Hij speelt naast model Arizona Muse de hoofdrol in de L’invitation Au Voyage campagne, geschoten in Venetië in een luchtballon. De beelden worden later dit jaar bekend gemaakt, wij zijn alvast benieuwd.
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet: Brian Lichtenberg, de man die fortuin maakte dankzij zijn copycat sweater ‘Homiès’ -een draai aan het Hermès logo- klaagt zijn eigen broer ironisch genoeg aan wegens plagiaat. Beide broers werkten samen aan een reeks ontwerpen, maar gingen na een geschil elk hun weg. Nu beweert Brian dat zijn broer Christopher aan de haal ging met één van zijn ideeën, namelijk het Ballin motief – dat op haar beurt een parodie is op het logo van Balmain.